فشار خون با سلامت چشم در کودکان خردسال مرتبط است
فروشگاه ابنترنتی تجهیزات پزشکی ماهان مدیکال
فشار خون با سلامت چشم در کودکان خردسال مرتبط است
یک شنبه 6 مهر 1399 ساعت 10:42 | بازدید : 9 | نویسنده : ماهان مدیکال | ( نظرات )

بر اساس مطالعه جدیدی که امروز در Hypertension ، یک مجله انجمن قلب آمریکا منتشر شده است ، کودکان خردسال با قطر باریک سرخرگ شبکیه احتمال ابتلا به فشار خون بیشتر و کودکان دارای سطح فشار خون بیشتر احتمال دارد که در اوایل کودکی دچار نقص رگ عروقی شبکیه شوند. . این اولین مطالعه ای است که این ارتباط را در کودکان نشان می دهد.

فشار خون بالا ، عامل اصلی خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی (CVD) ، می تواند از اوایل کودکی آشکار شود و شیوع فشار خون بالا در کودکان همچنان افزایش می یابد. در مطالعات قبلی ، تجزیه و تحلیل رگهای خونی در شبکیه چشم نوعی پیش بینی کننده خطر CVD در بزرگسالان است. در مطالعه ای تحت عنوان "قطرهای عروق شبکیه و پیشرفت فشار خون در کودکان" ، محققان بر اساس اندازه گیری رگهای خونی شبکیه ، تلاش کردند که فشار خون بالا را در کودکان بیش از چهار سال پیش بینی کنند.


 

ماهان مدیکال: مرجع اصلی تهیه ی دستگاه فشار خون دیجیتالی

Henner Hanssen ، MD ، نویسنده اصلی این تحقیق و استاد گروه ورزش ، ورزش و بهداشت در دانشگاه بازل سوئیس می گوید: "فشار خون بالا به عنوان عامل اصلی خطر در بروز بیماری های قلبی عروقی و مرگ و میر ادامه می یابد." "استراتژی های پیشگیری اولیه برای تمرکز در غربالگری سلامت عروق ریز عروقی و فشار خون در کودکان خردسال به منظور شناسایی افرادی که در معرض افزایش خطر ابتلا به فشار خون بالا هستند لازم است. هرچه زودتر بتوانیم درمان ایجاد کرده و تغییرات سبک زندگی را برای کاهش فشار خون بالا اعمال کنیم ، سود بیشتر برای این بچه ها."

محققان 262 کودک شش تا هشت ساله را از 26 مدرسه در بازل ، سوئیس ، در سال 2014 برای اندازه گیری فشار خون و اندازه گیری شرایین شبکیه غربال کردند. هر دو اندازه گیری مجدداً در سال 2018 انجام شد. اندازه گیری فشار خون در هر دو مرحله شروع و پیگیری در حالت نشسته بعد از حداقل پنج دقیقه استراحت انجام شد و براساس دستورالعمل های فشار خون آکادمی اطفال آمریکا طبقه بندی شد. این دستورالعمل ها از همان اندازه گیری ها استفاده می کنند که انجمن قلب آمریکا / American College of Cardiology 2017 دستورالعمل پیشگیری ، شناسایی ، ارزیابی و مدیریت فشار خون بالا در بزرگسالان.

نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل نشان می دهد:

کودکان مبتلا به باریک تر از قطر عروق شبکیه در ابتدای شروع فشار خون سیستولیک بالاتر در پیگیری.

قطر عروق شبکیه می تواند 29-31٪ از تغییرات در فشار خون سیستولیک بین 2014 و 2018 را توضیح دهد.

کودکان مبتلا به فشار خون بالاتر در ابتدا ، بسته به وزن و تناسب قلب و تنفس ، در پیگیری به طور قابل توجهی قطر شریانی باریک تر می شوند. و اقدامات اولیه فشار خون 66-69 درصد از تغییر قطر شریانی شبکیه از ابتدا به پیگیری را توضیح داد.

هانسن گفت: "ارزیابی های اولیه کودکی در مورد سلامت رگهای عروقی شبکیه و کنترل فشار خون می تواند طبقه بندی خطر قلبی عروقی را بهبود بخشد. استراتژیهای پیشگیری اولیه به موقع برای کودکانی که در معرض ابتلا به فشار خون بالا هستند می تواند به طور بالقوه فشار رو به رشد آن را در بین کودکان و بزرگسالان خنثی کند.

محققان خاطرنشان كردند كه محدودیت های مطالعه آنها شامل این است كه آنها نمی توانند اندازه گیری فشار خون را در یك دوره 24 ساعته تأیید كنند ، بنابراین فشار خون "كت سفید" را به حساب نمی آورند. . مرحله رشد شامل وضعیت بلوغ هر کودک ، و همچنین عوامل ژنتیکی یا وزن هنگام تولد - متغیرهایی که می توانند بر رشد فشار خون و سلامت رگهای عروقی تأثیر بگذارند - در نظر گرفته نشد. علاوه بر این ، مقادیر مرجع برای قطر عروق شبکیه مناسب در کودکان در حال حاضر وجود ندارد ، بنابراین مطالعات آینده برای تعیین مقادیر طبیعی مربوط به سن در دوران کودکی مورد نیاز است.

 

ترجمه : واحد علمی فروشگاه تجهیزات پزشکی ماهان مدیکال




|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ماهان مدیکال و آدرس mahanmedical.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 18
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 8
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 8
:: بازدید ماه : 21
:: بازدید سال : 24
:: بازدید کلی : 12940